Forum Liga rFactor Strona Główna  Forum Liga rFactor Strona Główna  
  Liga rFactor
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Liga rFactor Strona Główna->Regulamin->REGULAMIN LIGI

Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
REGULAMIN LIGI <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
piorun
PostWysłany: Pią 18:37, 25 Kwi 2008 Temat postu: REGULAMIN LIGI


Administrator

Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Regulamin naszej ligi.
Przeczytaj koniecznie!

1. Ogólne:
1.1 Kwalifikacje odbywają się pół godziny przed wyścigiem, przez 20 min
1.2 Wyścig, to zawsze 20 okrążeń toru
1.3 Kierowca klasyfikowany jest, jeśli przejedzie minimum 17 pełnych okrążeń, w przypadku gdy ulegnie wypadkowi
1.4 Start może zostać powtórzony, wówczas gdy przynajmniej 40% kierowców wypadnie ze stawki już na 1 okrążeniu wyścigu lub 60% kierowców nie dojedzie do mety (restart to 15okr; ponowny restart nie jest możliwy)
1.5 Wyścig kończy się wówczas, gdy zwycięzca przekroczy linię mety
1.6 Nie jest możliwe wcześniejsze zakończenie wyścigu lub kwalifikacji
1.7 Podczas wyścigu wymagany jest minimum 1 pit stop
1.8 Nie jest wymagana jazda na 2 różnych kompletach opon podczas GP
1.9 W czasie wyścigu mogą mieć miejsca żółte bądź niebieskie flagi, może też pojawić się samochód bezpieczeństwa
1.10 Zwycięzcą sezonu zostaje kierowca, który uzyskał najwięcej punktów (patrz: punktacja)
1.11 Liczba punktów zespołu to suma zdobytych punktów przez ich kierowców.
1.12 Zwycięską stajnią jest ta, która zgromadziła najwięcej punktów
1.13 W przypadku identycznej liczby punktów kierowców bądź zespołów decyduje liczba indywidualnych zwycięstw
1.14 Jeśli kierowca nie uczestniczył w 6 lub więcej wyścigów w sezonie z nieuzasadnionych przyczyn, zostanie wyrzucony z ligi.

2. Odnośnie wyścigu/kwalifikacji:
2.1 W czasie kwalifikacji osoba na wyjazdowym okrążeniu musi ustąpić pierwszeństwa kierowcy będącemu na szybkim kółku (niebieska flaga)
2.2 Podczas jazdy, gdy czas jest mierzony, nie wolno ścinać zakrętów, szykan jeśli umożliwi to nadrabianie czasu itp
2.3 Kiedy w ten sposób kierowca zyska pozycje, bądź zachowa ją gdy był zagrożony musi ją bezzwłocznie oddać przepuszczając 2 uczestnika wyścigu
2.4 Nie wolno doprowadzać do celowych kontaktów 2 bolidów ze sobą
2.5 Nie wolno celowo zajeżdżać drogi tak, by nie dać się wyprzedzić
2.6 Dozwolony jest tylko jeden ruch kontrowania ataku rywala
2.7 W przypadku pojawienia się żółtej flagi zabronione jest wyprzedzanie na danym odcinku toru
2.8 Kierowca, który wcześniej zakończył jazdę, a jego pojazd nadal jest na terenie toru w strefie jazdy, zobowiązany jest opuścić grę i przenieść się do garażu
2.9 Kiedy samochód bezpieczeństwa pojawia się na torze, absolutnie zabronione jest wyprzedzanie go oraz innych uczestników wyścigu
2.10 Podczas neutralizacji nie wolno zjechać do boksów na tankowanie bądź wymianę opon
2.11 Aby wyścig się odbył, musi uczestniczyć w nim minimum 5 osób
2.12 W przypadku, gdy ktoś nie uczestniczył w kwalifikacjach lecz startuje w GP, ustawiany jest na ostatnim polu startowym, ale przed uczestnikami z ewentualną karą cofnięcia na starcie
2.13 Jeśli powyższy punkt dotyczy więcej niż 1 osoby, o ich kolejności decyduje pozycja w klasyfikacji (w przypadku równych punktacji obowiązuje zasada z punktu 1.13)
2.14 Specjalnie narzucone wolne tempo bądź celowe niewyjechanie na tor w kwalifikacji jest niedozwolone, oznacza to bierność w grze.
2.15 Zwycięzca sezonu ma możliwość wyboru przez siebie stajnie w jakiej będzie jeździł

3. Zachowanie:
3.1 Zabronione jest używanie wulgarnych słów na chacie w grze
3.2 Niedozwolone jest obrażanie innych uczestników gry bądź innych stajni
3.3 Nie wolno namawiać do łamania regulaminu
3.4 Za złamanie tych punktów przewidziane jest słowne upomnienie, następnie kary wg 4 punktu regulaminu

4. Kary:
4.1 Cofnięcie na ostatnie pole startowe przed GP - przewidziane jest po złamaniu punktów regulaminu: 2.4, 2.5, 2.9, 2.10
4.2 Cofnięcie o 3 pozycje przed startem GP - przewidziane jest po złamaniu pozostałych podpunktów 2 oraz 3 rozdziału (z wyjątkiem 2.2 i 2.3)
4.3 Doliczenie 15 sekund gdy zawodnik zetnie zakręt zyskując na tym czas i podwojenie gdy zdarzyło się to więcej niż raz (2.2 punkt regulaminu)
4.4 Doliczenie 30 sek za złamanie punktu 2.3 regulaminu
4.5 Wykluczenie na jeden wyścig - przewidziane po dobitnym złamaniu 3 punktu regulaminu
4.6 Odjęcie 5 punktów z klasyfikacji generalnej - przewidziane, gdy kierowca złamie 2 punkty regulaminu podczas kwalifikacji i/lub wyścigu w jednym dniu lub punktu 2.14 regulaminu
4.7 Dyskwalifikacja na jeden sezon - przewidziane gdy kierowca nagminnie łamie regulamin utrudniając w ten sposób jazdę pozostałym kierowcom
4.8 Dyskwalifikacja dożywotnia - przewidziane gdy zdyskwalifikowany kierowca będzie starał oszukać administracje podając się za nowego gracza

Punktacja:
1. miejsce: 10 pkt
2. miejsce: 8 pkt
3. miejsce: 6 pkt
4. miejsce: 5 pkt
5. miejsce: 4 pkt
6. miejsce: 3 pkt
7. miejsce: 2 pkt
8. miejsce: 1 pkt


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piorun dnia Nie 15:43, 21 Gru 2008, w całości zmieniany 19 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1

Forum Liga rFactor Strona Główna->Regulamin->REGULAMIN LIGI
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group